Glutenfri bärpaj

Baka glutenfri paj

Usch jag är trött. Natten var ingen höjdare. 
Fick stappla mig ut till köket, men kryckan som stöd, vid 02,00, för påfyllning av smärtlindring.

Hade värsta nervsmärtan på högersida av skinkan och ner i hela benet. Det var som om någon var inne i ländryggen och stack mig med kniv och drog i nerverna. Fruktansvärt smärtsamt. 
Värsta smärtan har lätta just nu, vilket är gudomligt skönt och jag kan stå och gå en stund åt gången utan att det gör allt för ont.

Passade på att göra en paj som tar ca 30 minuter att göra ordning. Pajen är glutenfri och med ett hyfsat lågt GI (glykemiskt index) pga kokossocker och kokosmjöl. Här kommer receptet.

Glutenfri paj 
Sätt ugnen på 225 grader
Bärfyllning
* 500 g valfria bär
* 2 msk potatismjöl (om bären är frusna)
* 0,5 dl kokossocker
1. Blanda ihop bären med potatismjöl och kokossocker.
2. Lägg bärblandningen i pajformen och ställ in i ugnen i ca 10 min
3. Ta ut bären från ugnen

Smuldeg
* 1,5 dl glutenfria havregryn
* 1 dl kokosmjöl
* 0,5 dl kokossocker
* 125 g smör

1. Mixa ihop ingredienserna
2. Fördela smuldegen jämt över bären
3. In i ugnen i ca 15-20 min tills den fått fin färg ( jag råkade ha inne min någon minut för länge)


Klart. Servera med vaniljsås eller vaniljglass. ät och njut!

0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina