Nästan två kilometer

Varit ute på promenad

Sköna söndag eller vad säger man när solen skiner och allt känns ganska bra?! Visst fick dopa mig imorse för smärtorna men nu känns det riktigt bra och vi har till och med varit ut på en promenad. Nästan 2 km blev det. Har inte gått längre än till brevlådan det sista ju eller jo, någon enstaka gång har jag ju varit med och handlat.

Imorgon ska jag jobba och nu håller vi tummarna att ryggen är snäll och att min höger hand och armbåge inte bråkar för mycket så att jag kan jobba på ett tag nu.

I helgen har vi städat, handlat mat och jag har målat en tavla eller rättade sagt två tavlor, den första blev kass så jag målade om den. Vet inte riktigt vad det är med mig, men det känns verkligen som jag tappat gnistan för mitt måleri... tråkigt tycker jag. Vet inte riktigt hur jag ska hitta tillbaka till mig själv.

Nu ska man inte jämföra sig med andra, men jag önskar verkligen jag kunde måla bättre. Jag har alltid varit dålig på att måla/färglägga men teckna är jag så mycket bättre på, dvs teckna med blyerts/kolpenna.

När jag målar tavlor gillar jag mest att måla med svampar och stora penslar, dels för att det är minst påfrestande för handen/armen som gärna blir överansträngd väldigt fort och dels för att jag gillar att måla stora tavlor. Nackdelen att måla med stora penslar och svampar är att det är svårt att få till detaljerna. 
Vet inte om jag skrivit det tidigare, men jag målar väldigt naivistiskt.


Imorgon är det tänkt att jag ska komma igång med 5:2 dieten igen, har slarvat alldeles för länge nu. Jag vet ju att jag mår bra av att köra denna livsstil och det passar mig, men min karaktär har varit jättedålig. När det gäller rökningen har det faktiskt gått bra. Har inte rökt än, utan håller mig till min e-cigg alt. nikotinsugtabletter.

Ja nu får se vi om någon har märkt att jag varit hemma i lite drygt en månad. Ingen har ju liksom hört av sig och frågat hur jag mår under denna sjukskrivningsperiod, inte ens chefen.

Jösses, nu går ögonen i kors, så jag får väl aktivera mig så jag inte somnar, för jag behöver hålla mig vaken så att jag inte är "för pigg" ikväll. Å andra sidan händer det väldigt sällan att jag är för pigg, snarare mer att jag inte kan sova pga olika anledningar.

0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina