Vad blir det för söndagsmat?

Söndag

Vi har varit iväg för att kolla på ett litet hus, men tyvärr låg det alldeles för avsides eller egentligen låg det inte jätte avsides, men vägen dit var inte så bra. Huset i sig var mysigt och det var perfekt utsikt och nära en sjö. Som sagt, synd att det inte var bättre väg dit.

När vi kom hem städade vi. Jag dammtorkade och Joachim dammsög. Vaknade nämligen med ganska ont i ryggen och därför undvek jag dammsugningen eftersom jag vanligtvis får mer ont av just dammsugning.

Jo vi köpte Thai mat på hemvägen och för mig blev det wokade jätteräkor med grönsaker. Joachim tog chicken satay med jordnötssås. Som jag skrivit tidigare, även om jag äter mest vegetariskt, äter jag ibland räkor och fisk,

Under min första vecka om medlem i viktväktarna har jag blivit ännu mer medveten om vad jag stoppar i mig under dag och inser att jag tidigare har ätit alldeles för mycket. Men nu har jag koll, det känns skönt.


Nu blir det soffan och en bra film eller serie.
Ha en underbar söndag. Kram

2 Comments

  1. Grejat utomhus med inoljning av golv och möbler.
    Plockat undan sommarskor ( ner i källaren ).
    Till middag blir det lax.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Titti
      Ni har varit flitiga. Lax är gott.
      Kram Stina

      Radera

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina